Τα cookie μας βοηθούν να σας παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Εφόσον χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς. 
    
 
Home / Newsletter / Είσοδος / Δημιουργία λογαριασμού / Wish list / Επικοινωνήστε μαζί μας / Βοήθεια / Greek English
Home :: Βιβλία :: Βραβευμένα βιβλία και συγγραφείς :: Κυπριακό Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Λογοτέχνη

Κυπριακό Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Λογοτέχνη

2018: Τα σκυλιά δεν γαβγίζουν στη Γαλλία / Γλυπτική
ΠΡΩΙΝΑ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ Κοίταξε επιτέλους έξω / απ΄ το ανοιχτό παράθυρο / να χωθούν βαθιά / τα κλαδιά μέσα στα μάτια! / Το δέρμα είναι πνεύμα / Το κρύο σφίγγει το δέρμα / Το κρύο σφίγγει το πνεύμα. / Πρωινά γαλλικού χειμώνα. / Η παρουσία είναι απόλυτη. / Κάμπος αιωνιότητας. Χαρούμενα ποιήματα και σύντομα κείμενα θεωρίας της παρατήρησης. Η οπτική ως απτική. Έργο για την άσκηση του βλέμματος, τη μεγάλη γλυπτική, το πώς δυναμιτίζεται η επιθυμία, τη λεπτότητα του έρωτα, το γαλλικό κόρνο. Η θλίψη μας ενώνει. Η χαρά είναι ασκητής.
Η Άρτεμις Χρυσοστομίδου γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1987, σπούδασε θέατρο, εργάζεται στην Αθήνα. Τον Ιανουάριο του 2019 ανέβασε την παράσταση "Πώς θα αποφύγετε τα ατυχήματα της καθημερινής ζωής" σε δικό της κείμενο και σκηνοθεσία, στην κεντρική σκηνή του "BΙΟS".
Τα σκυλιά δεν γαβγίζουν στη Γαλλία / Γλυπτική Χρυσοστόμου Άρτεμις
2016: Τα μάτια της Ael?n
Φυλακισμένος κάθομαι κι απ' τις πληγές μουγκρίζω Μέρα και νύχτα φύλακες πενήντα με φυλούν Και το Φεγγάρι κρύφτηκε στο σύννεφο το γκρίζο Μ' αυτή την ώρα αναπολώ τα μάτια της Aelun [...]
Ο Ανδρέας Αντωνίου γεννήθηκε στις 12/01/1988 στη Θεσσαλονίκη και μένει μόνιμα στη Λευκωσία. Είναι πτυχιούχος φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου και κάνει το μεταπτυχιακό του στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στη φιλοσοφία. "Ο Ποιητής και το φεγγάρι" είναι η πρώτη του ποιητική συλλογή.
Τα μάτια της Ael?n Αντωνίου Ανδρέας
2014: Οι μύθοι
"Α! Πόσο ανόητος ήμουν ώστε να μην καταλάβω πως αυτή ήταν η αληθινή τιμωρία που μου επιφύλαξαν οι θεοί και εξαιτίας της οποίας ξόδεψα είκοσι χρόνια στην αναμονή, αυτή η Ερινύα που δε θα μπορούσε καν να υπάρχει αν δεν εδραζόταν, κατά βάθος, στη βεβαιότητα πως η επιστροφή είναι αδύνατη: η νοσταλγία!" Οι "Μύθοι" αποτελούν συλλογή δέκα διηγημάτων, στα οποία ο συγγραφέας τους επανεξετάζει αφηγηματικά παλιούς και σύγχρονους δυτικούς μύθους. Στην "Επιστροφή του Οδυσσέα" ο ομώνυμος ήρωας επιστρέφει για να βρει την Ιθάκη κατειλημμένη από το σύγχρονο κόσμο· στη "Βιογραφία ενός θεατή" ένας λάτρης των κινηματογραφικών ταινιών προσπαθεί να προσδώσει στη ζωή του κινηματογραφικές διαστάσεις· στο "Αλ-Μουτασίφ, αρχηγός των ασσασίνων" εξερευνώνται τα όρια της ουτοπίας, ενώ στον "Μοιχό" ένας πρώην οπαδός της σεξουαλικής απελευθέρωσης εγκαταλείπει υπό απροσδόκητες συνθήκες την πεισματική μονογαμία προς τη σύζυγό του. Εναλλάσσοντας την αφήγηση με το δοκίμιο και μιλώντας άλλοτε για παλιούς μύθους με σύγχρονο
Οι μύθοι Παναγή Γιώργος
2013: Η Πληρότητα και η Αυτάρκεια
Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που πραγματεύεται το ζήτημα των ανθρωπίνων σχέσεων σε μια σειρά καταστάσεων, όταν αυτές οι σχέσεις "αφήνουν μια φαινομενική εντύπωση πως είμαστε σημαντικοί". Περιγράφουν τον θάνατο ενός έρωτα όταν "τα συναισθήματα, κυριευμένα από την έξαρση της ηδονής δεν είχαν καμιά συνέχεια, καθώς αυτοκτονούσαν λίγο μετά την ικανοποίησή τους". Είναι ένα βιβλίο για την "αβάσταχτη μυρωδιά της καθημερινότητας".
Η Πληρότητα και η Αυτάρκεια
2011: Η γιγαντιαία πτώση μιας βλεφαρίδας
Άνθρωποι κρύβονται σε βαλίτσες, πόλεις αναποδογυρίζονται και στέρνα ανθίζουν, καθημερινά αντικείμενα γίνονται πρωταγωνιστές, λέξεις εξαφανίζονται και ήρωες νοσούν, σύμβολα καταρρέουν, για να καταλήξουν τελικά στην αινιγματική πτώση μιας βλεφαρίδας. Μια πτώση που αποκαλύπτει στον αναγνώστη μια καινούργια προοπτική. Η συλλογή διηγημάτων "Η γιγαντιαία πτώση μιας βλεφαρίδας" δοκιμάζεται τόσο σε παραδοσιακές όσο και σε πειραματικές εκδοχές του είδους. Μια ειλικρινής συγγραφική αναζήτηση μοιράζεται τη διαδρομή με προσωπικά και πολιτικοκοινωνικά ψυχογραφήματα, όπου το παράλογο γίνεται πια το φυσιολογικό και η σύγχρονη εποχή μας ένα κωμικοτραγικό παιχνίδι ανάμεσα στα δύο.
Η Μαρία Α. Ιωάννου (Λεμεσός, 1982) σπούδασε αγγλική λογοτεχνία και λογοτεχνία του 20ού αιώνα (MA King's College London, BA University of Reading) και ολοκληρώνει το διδακτορικό της στη δημιουργική γραφή (University of Winchester), ενώ έχει τιμηθεί με το Vice-Chancellor's Excellencein Research Award 2019. Έχει εκδώσει δύο συλλογές διηγημάτων, μια πειραματική νουβέλα και ένα παραμύθι ("Η γιγαντιαία πτώση μιας βλεφαρίδας", Εκδόσεις Γαβριηλίδης 2011 -Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Λογοτέχνη, Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας Κύπρου /"Καζάνι", Εκδόσεις Νεφέλη 2015 - βραχεία λίστα για το Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 2016, ελληνικό περιοδικό Κλεψύδρα / "Θέλω πίσω το κεφάλι μου", Εκδόσεις Μικρόκυκλος 2016 / "Η μύγα κι η κανάτα", Εκδόσεις Πατάκη 2019, σε εικονογράφηση Φίλιππου Θεοδωρίδη). Έργα της έχουν βραβευτεί σε τοπικούς και διεθνείς διαγωνισμούςσυγγραφής και έχουν μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες, ενώ οι συλλογές διηγημάτων της έχουν μεταφραστεί στα ουγγρικά και σερβικά. Το 2013 ίδρυσε το διεθνές φεστιβάλ ΣΑΡΔΑΜ: η λογοτεχνία αλλιώς, το οποίο έλαβε την Ευρωπαϊκή πιστοποίηση EFFELabel το 2019, ως ένα...
Η γιγαντιαία πτώση μιας βλεφαρίδας Ιωάννου Μαρία Α.
2008: Λερωμένο φουστάνι
Η Τίτσα Διαμαντοπούλου γεννήθηκε στην Κύπρο. Σπούδασε φιλολογία. Δημοσίευσε ποιήματα και ποιητικές πρόζες. Το "Λερωμένο φουστάνι" η πρώτη της συλλογή διηγημάτων τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Πεζογράφου από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.
Λερωμένο φουστάνι Διαμαντοπούλου Τίτσα
 

Εξυπηρέτηση Πελατών
Αποστολή & Πληρωμή
Εταιρία
Πληροφορίες
Πνευματική Ιδιοκτησία © 2015-2020
PERIZITITO (Cyprus) LTD All rights reserved.
Web design by PERIZITITO (Cyprus) LTD